Det har varit lugnt här hemma på "spökfronten" ett tag. Att vi ser skepnader och hör steg i stort sett dagligen hör till.

Men så igår brakade det till i köket. Det lät minst som att alla hyllor i kylskåpet ramlade ner. Båda hundarna for upp ur soffan och skällde men Bella klev inte över tröskeln ut till hallen på säkert en timme. Stella vågade sig någon meter längre ut.

Jag gick såklart och kollade men inget hade rasat någonstans. Okej då, då var det väl något ande som roade sig men att skrämma hundarna är inte okej. 

Så idag satt jag och tänkte att jag skulle skriva ett meddelande till dottern. Just när jag tänker det hör jag en kvinnoröst som viskropar dotterns namn flera gånger från hennes gamla rum. Hade inte hundarna reagerat med att gå och leta efter rösten hade jag trott att jag fått tomtar på loftet.

Nu vet jag vem som ropade och varför. Det var en hälsning till dottern 😊

Men vem som stökade i köket har jag ingen aning om än.
andar, hälsning,

Kommentera

Publiceras ej